Övriga beslut
14 nyhetsartiklar
-
Lokala trafikföreskrifter om trafik med cykel mot färdriktningen på enkelriktade gator
Att trafiken på en körbana är enkelriktad innebär att trafik med fordon endast förekommer i en riktning. Cyklar och andra fordon får då inte föras i den andra riktningen.
Publicerades 2020-02-27
-
Väg 558 i Österunda-Brunnsta
Behov har ansetts finnas av märke A40, varning för annan fara, med tilläggstavla för utfart eftersom trafikanter som färdas med en hastighet som inte överstiger den på platsen högsta tillåtna har svårt att upptäcka utfarten i tid.
Publicerades 2012-10-15
-
Väghållningsmyndighetens begäran om stopplikt har inte visat att stopplikt behövdes
Väghållningsmyndigheten har begärt att det införs stopplikt för trafik på ett antal mindre vägar som ansluter till väg 26. Länsstyrelsen har meddelat att besluten utifrån uppgifter i väghållningsmyndighetens begäran.
Publicerades 2012-01-09
-
Beslut om skotertrafik i Västerbottens län
Storumans kommun har meddelat lokala trafikföreskrifter om förbud mot trafik med terrängmotorfordon. Förbudet gällde inte körning längs godkända leder.
Publicerades 2011-11-17
-
Dubbdäcksförbud Hornsgatan Stockholm
Skäl har inte ansetts finnas för att medge undantag från lokala trafikföreskrifter om dubbdäcksförbud på Hornsgatan i Stockholm.Publicerades 2010-10-20
-
Ölandsbron
Förbud mot gång- och cykeltrafik på Ölandsbron har ansetts motiverat med hänsyn till hastighetsbegränsningarna och utrymmet utanför körbanorna.Publicerades 2010-06-21
-
Väg 2060 i Binäs
Behov har inte ansetts finnas av märke A40, varning för annan fara, med tilläggstavla för utfart eftersom trafikanten kunde upptäcka utfarten.Publicerades 2010-03-01
-
Väg 563 och väg 574 i Hälleström
Väjningsplikt har ansetts motiverad på den mindre av vägarna i en korsning på grund av riskerna med inbromsningar på den större vägen. Även fråga om hastighetsbegränsning.Publicerades 2010-02-25
-
Bertil Muhrs gata i Malmö
Skäl har inte ansetts finnas för lokala trafikföreskrifter om gårdsgata (motsvarande gångfartsområde). Vägen var inte utformad så att det endast var lämpligt att föra fordon i högre hastighet än gångfart.Publicerades 2008-12-15
-
Ättehögsvägen i Granlo
Förbud mot genomfartstrafik på en väg har inte ansetts lämpligt då det enligt detaljplanen inte fanns några uppgifter om begränsningar i användandet av vägen.Publicerades 2008-12-15