Intressenter

Den här sidan är för dig som använder vägtrafikregistret genom direktåtkomst/ direktanmälan. Du kanske jobbar på en myndighet eller företag som har direktåtkomst/direktanmälan eller som via avtal köper information ur det.

Här kan du hitta information om bland annat planerade driftavbrott, senaste nytt och kontaktvägar.

Under Relaterad information på sidan hittar du också befintliga branschspecifika sidor, dessa kräver inloggningsuppgifter som erhålls av Transportstyrelsen.

Har du frågor eller synpunkter, kontakta gärna våra kundansvariga: kundansvarigTRA@transportstyrelsen.se.

Felanmälan under kontorstid

För felanmälan ring oss på telefonnummer 0771- 559 500.

Notera att felanmälan och felsökning bör ske inom egen verksamhet innan felanmälan till Transportstyrelsen. Servicedesk öppettider är vardagar 07-16.30.

Felanmälan efter kontorstid

På helgfria vardagar kl. 16.30-07.00, helger, helgdagar eller när myndigheten är stängd, 00:00-24:00 ska felanmälan göras direkt till Transportstyrelsens Incident Managers. Telefonumret hittar du på respektive branschsida.

För övriga ärenden, se kontaktuppgifterna här intill.

Stopp i vägtrafikregistret under tre helger

Under sammanlagt tre helger i augusti, september och oktober kommer vägtrafikregistret att stängas ner. Anledningen är att vi då flyttar över all information till en ny teknisk plattform.

Publicerades 2016-05-03

Försenade leveranser

Vi upplever just nu störningar i åtkomst till vägtrafikregistret.

Publicerades 2016-05-03

Testfas 2_ Instruktioner

Vi fortsätter nu med ytterligare tester för att verifiera extern direktåtkomst under perioden 2016-05-09 – 2016-05-12.

Publicerades 2016-04-28

Testfas 1b AVSLUTAD

Nu är testerna avslutade med övervägande gott resultat.

Tack för er medverkan även denna gång.

Testfas 2 är planerad till 9-13 maj

Publicerades 2016-04-25

Dags för tester i fas 1b

Nu är det öppet ett genomföra testerna mot migrerad PT miljö i testfas 1b, ÅTKOMST iVTR

Publicerades 2016-04-25