Intressenter
Den här sidan är för dig som använder vägtrafikregistret genom direktåtkomst/ direktanmälan. Du kanske jobbar på en myndighet eller företag som har direktåtkomst/direktanmälan eller som via avtal köper information ur det.
Här kan du hitta information om bland annat planerade driftavbrott, senaste nytt och kontaktvägar.
Längre ner på denna sida finns Relaterad information, Branschsidor (kräver inloggningsuppgifter som erhålls av Transportstyrelsen) samt Externa länkar.
Har du frågor eller synpunkter, kontakta gärna våra kundansvariga: kundansvarigTRA@transportstyrelsen.se.
Felanmälan under kontorstid
För felanmälan ring vår växel på telefonnummer 0771- 503 503.
Notera att felanmälan och felsökning bör ske inom egen verksamhet innan felanmälan till Transportstyrelsen. Servicedesk öppettider är vardagar måndag till torsdag 07.00-16.30, fredagar 07.00 - 14.00.
Felanmälan efter kontorstid
På helgfria vardagar kl. 16.30-07.00, helger, helgdagar eller när myndigheten är stängd, 00:00-24:00 ska felanmälan göras direkt till Transportstyrelsens Incident Managers. Telefonumret hittar du på respektive branschsida.
För övriga ärenden, se kontaktuppgifterna här intill.
191 nyhetsartiklar
-
Måndag den 11september kommer det förekomma störningar i vår testmiljö
Publicerades 2023-09-08
-
Redogörelse för gårdagens störningar
Här kommer en sammanfattning över de åtgärder som gjordes efter störningarna i våra tjänster och system.
Publicerades 2023-08-29
-
Problem med vissa tjänster
Just nu upplever vi störningar i vissa av våra tjänster mot vägtrafikregistret. Vi räknar med att problemet är löst vid 14-tiden idag 28 aususti.
Publicerades 2023-08-28
-
Fredag den 30 juni kommer det förekomma störningar i vår testmiljö
Publicerades 2023-06-28
-
Problem med vissa av våra tjänster
Just nu upplever vi störningar i vissa av våra tjänster mot vägtrafikregistret. Vi jobbar på att lösa problemet så snart som möjligt.
Publicerades 2023-06-19