Intressenter
Den här sidan är för dig som använder vägtrafikregistret genom direktåtkomst/ direktanmälan. Du kanske jobbar på en myndighet eller företag som har direktåtkomst/direktanmälan eller som via avtal köper information ur det.
Här kan du hitta information om bland annat planerade driftavbrott, senaste nytt och kontaktvägar.
Längre ner på denna sida finns Relaterad information, Branschsidor (kräver inloggningsuppgifter som erhålls av Transportstyrelsen) samt Externa länkar.
Har du frågor eller synpunkter, kontakta gärna våra kundansvariga: kundansvarigTRA@transportstyrelsen.se.
Felanmälan under kontorstid
För felanmälan ring vår växel på telefonnummer 0771- 503 503.
Notera att felanmälan och felsökning bör ske inom egen verksamhet innan felanmälan till Transportstyrelsen. Servicedesk öppettider är vardagar måndag till torsdag 07.00-16.30, fredagar 07.00 - 14.00.
Felanmälan efter kontorstid
På helgfria vardagar kl. 16.30-07.00, helger, helgdagar eller när myndigheten är stängd, 00:00-24:00 ska felanmälan göras direkt till Transportstyrelsens Incident Managers. Telefonumret hittar du på respektive branschsida.
För övriga ärenden, se kontaktuppgifterna här intill.
191 nyhetsartiklar
-
Driftstörningar i externa tjänster är löst
Tidigare under morgonen (25 mars 2024) förkom det driftstörningar i flera externa tjänster. Felet är nu åtgärdat.
Publicerades 2024-03-25
-
Driftstörningar i externa tjänster
Just nu förekommer det driftstörningar i flera av våra externa tjänster. Felsökning pågår.
Publicerades 2024-03-25
-
Driftstörningar i externa tjänster
Just nu förekommer det driftstörningar i flera av våra externa tjänster. Felsökning pågår.
Publicerades 2024-03-20
-
Problem med besiktningstjänsterna åtgärdat
Publicerades 2024-03-11
-
Återanvändning av registreringsnummer upphör
Från och med söndagen den 10 mars 2024 kommer vi vid fordonsregistreringen inte längre att återanvända registreringsnummer som har tillhört ett tidigare registrerat fordon.
Publicerades 2024-03-11