Fordonsinformation
Fordonsinformationsavdelningen arbetar med att ta in skatter och avgifter samt ansvarar för fordonsregistrering. Vi tar fram e-tjänster och tillverkar olika kort och certifikat, till exempel körkort. Dessutom arbetar vi med arkivering och registratur. Vi arbetar också med ursprungskontroll av fordon. Vi besvarar frågor från allmänheten och handlägger ärenden om bland annat ägarförhållanden, fordonsskatt och trängselskatt. Vi finns i Arjeplog, Borlänge, Visby och Örebro och har cirka 440 medarbetare.
Avdelningens enheter och sektioner
Staben
- Sektion 1
- Sektion 2
VTR
- Fordonsuppgifter
- Fordonsregister
- Beslutssystem skatter och avgifter
- Beslutssystem trängsel, infrastruktur samt stöd
Uppbörd
- Produkt uppbörd
- Ekonomi uppbörd
Gemensamma funktioner
- Korttillverkning
- Ärendestöd 1
- Stödjande produktområden
Utredning
- Utredning 1
- Utredning 2
- Ursprungskontroll
- Teknik
Kundtjänst
- Arjeplog 1
- Arjeplog 2
- Borlänge 1
- Borlänge 2
- Visby 1
- Visby 2
- Visby 3
- Örebro 2
- Örebro 3
- Planering och uppföljning
Hade du nytta av informationen på den här sidan?
Tack för att du lämnade ett omdöme!