Fordonsinformation

Fordonsinformationsavdelningen arbetar med att ta in skatter och avgifter samt ansvarar för fordonsregistrering. Vi tar fram e-tjänster och tillverkar olika kort och certifikat, till exempel körkort. Dessutom arbetar vi med arkivering och registratur. Vi arbetar också med ursprungskontroll av fordon. Vi besvarar frågor från allmänheten och handlägger ärenden om bland annat ägarförhållanden, fordonsskatt och trängselskatt. Vi finns i Arjeplog, Borlänge, Visby och Örebro och har cirka 440 medarbetare.

Avdelningens enheter och sektioner

Staben

  • Sektion 1
  • Sektion 2

VTR

  • Fordonsuppgifter
  • Fordonsregister
  • Beslutssystem skatter och avgifter
  • Beslutssystem trängsel, infrastruktur samt stöd

Uppbörd

  • Produkt uppbörd
  • Ekonomi uppbörd

Gemensamma funktioner

  • Korttillverkning
  • Ärendestöd 1
  • Stödjande produktområden

Utredning

  • Utredning 1
  • Utredning 2
  • Ursprungskontroll
  • Teknik

Kundtjänst

  • Arjeplog 1
  • Arjeplog 2
  • Borlänge 1
  • Borlänge 2
  • Visby 1
  • Visby 2
  • Visby 3
  • Örebro 2
  • Örebro 3
  • Planering och uppföljning

Hade du nytta av informationen på den här sidan?

Tack för att du lämnade ett omdöme!