Fordonsinformation

Fordonsinformationsavdelningen arbetar med att ta in skatter och avgifter samt ansvarar för fordonsregistrering. Vi tar fram e-tjänster och tillverkar olika kort och certifikat, till exempel körkort. Dessutom arbetar vi med arkivering och registratur. Vi arbetar också med ursprungskontroll av fordon. Vi besvarar frågor från allmänheten och handlägger ärenden om bland annat ägarförhållanden, fordonsskatt och trängselskatt. Vi finns i Arjeplog, Borlänge, Norrköping, Visby och Örebro och har cirka 440 medarbetare.

Stabsenheten

  • Sektion 1
  • Sektion 2

Utveckling och förvaltning

  • Utveckling
  • Förvaltning
  • Redovisning skatter och avgifter

Enheten för ärende- och produktionsstöd

  • Korttillverkning- och ärendestödssektionen
  • Ärendestödssektionen 1
  • Ärendestödssektionen 2
  • Ärendestödssektionen 3
  • Ärendestödssektionen 4

Utredningsenheten

  • Tekniksektionen
  • Ursprungskontroll
  • Betalflödessektionen
  • Utredningssektionen 1
  • Utredningssektionen 2

Kundtjänstenheten

  • Sektion Arjeplog 1
  • Sektion Arjeplog 2
  • Sektion Örebro 1
  • Sektion Örebro 2
  • Sektion Borlänge 1
  • Sektion Borlänge 2
  • Sektion Visby 1
  • Sektion Visby 2
  • Sektion Visby 3
  • Planerings- och uppföljningssektionen