Frysperiod för avtalskunder

2017-11-30

Transportstyrelsen har en frysperiod för avtalskunder mellan 1 november 2017 och 1 april 2018.

Transportstyrelsen har beslutat att införa en frysperiod för tjänsterna informationspaket från och med 1 november 2017 till och med 1 april 2018. Frysperioden innebär att Transportstyrelsen inte prövar nya förfrågningar om att få köpa informationspaket, avtalar eller tekniskt ansluter nya kunder eller förändrar befintliga avtal och tjänster/leveranser. Beslutet beror på att samtliga avtal hos Transportstyrelsen ska uppdateras utifrån dataskyddsförordningen som träder i kraft den 25 maj 2018.

Transportstyrelsen inför även en permanent återkommande frysperiod varje år mellan 1 juli till och med 31 augusti. Frysperioden gäller för förändringar av befintliga avtal och tjänster samt prövningar av nya kunder för att få köpa informationspaket.

Vid eventuella frågor kan ni kontakta kundansvarig på kundansvarigTRA@transportstyrelsen.se.