Gå direkt till innehållet på sidan
Lättläst Teckenspråk Talande webb English Other languages Kontakta oss
Transportstyrelsen
Vägtrafik
Sjöfart
Luftfart
Järnväg
  • Publikationer och rapporter
  • Publikationer
    • Trafikslagsövergripande
    • Sjöfart
    • Väg
    • Luftfart
      • Certifikat och utbildning
      • Drönare
      • Flygsäkerhet
      • Flygtendenser
        • Aviation Trends 2009
        • Aviation Trends 2010
        • Aviation Trends 2012
        • Flygsäkerhetstendenser
        • Flygtendenser EU-special
        • Flygtendenser nr 1 2007
        • Flygtendenser nr 1 2008
        • Flygtendenser nr 1 2009
        • Publikationer inom Flygtendenser nr 1 2010
        • Flygtendenser nr 1 2011
        • Flygtendenser nr 1 2012
        • Flygtendenser nr 1 2013
        • Flygtendenser nr 1 2014
        • Flygtendenser nr 1 2015
        • Flygtendenser nr 1 2016
        • Flygtendenser nr 1 2017
        • Flygtendenser nr 2 2007
        • Flygtendenser nr 2 2008
        • Flygtendenser nr 2 2009
        • Flygtendenser nr 2 2010
        • Flygtendenser nr 2 2011
        • Flygtendenser nr 2 2013
        • Flygtendenser nr 2 2014
        • Flygtendenser nr 3 2007
        • Flygtendenser nr 3 2008
        • Flygtendenser nr 3 2009
        • Flygtendenser nr 3 2010
        • Flygtendenser nr 4 2007
        • Flygtendenser nr 4 2008
        • Flygtendenser nr 4 2009
        • Flygtendenser nr 4 2010
        • Miljö med statistik, analys och information
      • Miljö
    • Järnväg
    • TSFS
    • Om oss
    • Köpvillkor
    • Så här handlar du
  • Rapporter
Publikationer och rapporter
...
Publikationer
Luftfart
Flygtendenser
Flygtendenser nr 1 2010

Flygtendenser nr 1 2010

Flygtendenser nr 1 2010, Tema Luftfartens kostnader

Temat för det första numret av Flygtendenser 2010 är luftfartens kostnader. Under 2000-talet har flygbolagen genomfört stora besparingar för att dels möta konkurrensen från nya aktörer i form av lågkostnadsflygbolag, dels för att anpassa sig till den krissituation som rått inom branschen de senaste tio åren. Men det finns stora skillnader inom luftfarten. Flygplatsbolagen och flygtrafiktjänst har under 2000-talet uppvisat en bättre ekonomisk utveckling än flygbolagen – till stor del beroende på att de har fördel av monopol på sina marknader, men även genom att de har kunnat hitta nya intäkter. Många flygplatser har ökat sina kommersiella intäkter och på vissa större flygplatser utgör dessa intäkter en väsentlig del av omsättningen.

Artikelnummer -. Utgiven av Transportstyrelsen 2010-08-20.

Ladda ner
Varukorg: 0 varor, 0 kr
Till kassan

Tyck till om innehållet på sidan

Om sidan

Senast ändrad Senast uppdaterad: 2012-02-14, kl 10:31
Jobba hos oss
Press
Personuppgifter
Om Transportstyrelsen
Om webbplatsen
Kontakta oss
Lättläst Teckenspråk Talande webb English Other languages Kontakta oss
Följ oss på:
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube

Berätta hur vi kan göra informationen bättre


Du kan inte skicka in frågor via det här formuläret.
Skicka in
Till toppen