Beställ registreringsskylt och registreringsbevis

Här kan du beställa registreringsskylt,
personlig skylt eller registreringsbevis.

Registreringsbevis

Om du beställer ett registreringsbevis
på vår internettjänst och betalar samtidigt
kostar det 50 kronor.
Du kan också beställa ett registreringsbevis
som du kan hämta ut mot postförskott.
Då kostar registreringsbeviset 100 kronor.

Registreringsskylt

Du kan inte välja storlek
på dina registreringsskyltar.
Du får den modell som passar ditt fordon.

För MC, moped och personbil kan du välja
om du vill ha en EU-symbol på din skylt eller inte.
Om du har en terrängskoter
får du en självhäftande skylt.

Det kostar 80 kronor att köpa registreringsskyltar.
Om du inte betalar avgiften för skylten
skickar vi en påminnelse.
Då kostar det 50 kronor extra.

När vi har fått din beställning
skickar vi registreringsskyltarna inom tre arbetsdagar.
Vi skickar skyltarna till den adress
som fordonets ägare har i vägtrafikregistret.

Om dina skyltar blir stulna eller borttappade

Om du har blivit av med dina skyltar
ska du anmäla det till Polisen.
Polisen efterlyser din skylt
och ordnar en provisorisk registreringsskylt åt dig.
Den provisoriska skylten kostar 80 kronor.

Om ditt fordon inte har någon registreringsskylt
får det bara åka närmaste vägen till polisen
för att få en provisorisk registreringsskylt.
Du kan läsa mer om stulna registreringssyltar
polisens webbplats.

Dela:
Skriv ut